Met trots kan ik hierbij bekend maken dat we sinds kort Adidas aan ons assortiment kunnen toevoegen. Ik ben druk bezig met de webshop om de nieuwe artikelen van Adidas toe te voegen.
Kledinglijnen
In 2022 bestond de 55% van de omzet uit sportschoenen, zo'n 40% uit kleding en de resterende 5% betrof ander sportmateriaal. De productie is bijna volledig uitbesteed, de belangrijkste productielanden van het bedrijf zijn Indonesie, Vietnam, China. Van het eigen personeel is ruim 80% werkzaam in de verkoop, logistiek of marketing. Ongeveer 20% van de verkopen wordt gerealiseerd in de eigen winkels, zo'n 2000 vestigingen in 2022, en eenzelfde percentage via e-commerce. De resterende 60% wordt afgezet via verkoopkanalen van anderen.
Adidas heeft drie vaste kledinglijnen:
- Het bladvormige logo (Trefoil genoemd, geïntroduceerd in 1972) representeert Adidas Originals, voorheen ook wel adidas Heritage genoemd. Binnen deze lijn komen klassieke items terug in een al dan niet 'geüpdatet' jasje, bedoeld als dagelijks draagbare kleding, bijvoorbeeld de Superstar, de Gazelle en de tracksuites.
- De drie schuin aflopende verticale strepen (geïntroduceerd in 1996) vormen het logo van de Adidas performance-lijn. Deze lijn draagt alle (moderne) sportartikelen. Al zo'n 10 jaar is er daarbinnen een samenwerking met ontwerpster Stella McCartney; haar sportkleding wordt uitgegeven onder Stellasport.
- Adidas NEO met een alledaagse sportieve look voor de jeugd/tieners.
Naast deze drie lijnen heeft het bedrijf in samenwerking met Japanse designer Yohji Yamamoto het merk Y-3. Hierbij staat de Y voor Yohji, de 3 voor de kenmerkende 3 strepen en het verbindende streepje symboliseert de verbinding tussen de twee. Y-3 heeft een futuristische en chique kijk op hedendaagse sportkleding.